Početna Namirnice Slanutak

Slanutak

Ako je u obroku zastupljena i žitarica, npr. riža sa slanutkom, takav obrok ima potpuni sastav potrebnih aminokiselina - bjelančevina.

(Lat. Cicer arietinum, engl. chick peas, garbanzo)

Slanutak potječe iz zapadne Azije i veoma je popularan u zemljama sredozemlja gdje su mnoga nacionalna jela pripravljena od te mahunarke.

Slanutak je visokovrijedna namirnica za ljudsku prehranu. Njegovo je sjeme slično sjemenu soje ili suhog graška, svijetlo smeđe boje.

Kuhan se koristi za razne salate, kao dodatak ostalom povrću u varivima, od njega se spremaju popečci, paštete i razni namazi koji su odlična zamjena za maslac.
Pečeni i posoljeni slanutak može se koristiti za grickanje umjesto kokica.

Klijanje uvelike povećava iskoristivost bjelančevina, vitamina i minerala, a smanjuje koncentraciju neprobavljivih ugljikohidrata. Slično bobu, i slanutak se može ispeći i samljeti te kao takav koristiti kao izvrstan nadomjestak za kavu.
Osim toga, može se mljeti u slanutkovo brašno koje će, nadodano pšeničnom brašnu pri spremanju kruha, poboljšati ukus i mekoću kruha.

Slanutak je veoma dobar izvor željeza. Čak i kuhani slanutak sadrži duplo više željeza od jednake količine mesa.
Količina kalcija u slanutku je također visoka i združena je s bjelančevinama koje povećavaju njegovu apsorpciju.
Ako je u obroku zastupljena i žitarica, npr. riža sa slanutkom, takav obrok ima potpuni sastav potrebnih aminokiselina - bjelančevina.

Budući da je nešto teže probavljiv dobro je da ga osobe s probavnim smetnjama, koriste u umjerenim količinama kao i grah.

Komentari