Početna Namirnice Lješnjak

Lješnjak

Pogodan je za dijabetičare jer sadrži malo ugljikohidrata a ujedno je bogat izvor energije. Bogat je izvor magnezija, fosfora, željeza, kalcija i kalija.

Lješnjak, ili latinski corylus avellana pripada porodici betulaceae. Prirodno raste kao grm ili u intezivnim nasadima u formi stabla gdje naraste 2-4 metra. Sjeme je otprilike 2cm u promjeru i nalazi se u čvrstoj ovojnici okruglastog oblika, te u našim krajevima cvjeta tijekom veljače.

Lješnjak kao i orah ima odvojene muške i ženske cvijetove. Plodovi se koriste kao grickalica, kod proizvodnje slastica, keksa, ili u smjesi sa drugim orašastim plodovima. Od lješnjaka se također proizvode namaz i ulje. Prženjem lješnjaka ćemo dobiti intenzivniji okus i lakše ćemo skinuti smeđu ovojnicu.

Kao i od badema tako i od lješnjaka možemo proizvesti ukusni napitak. Lješnjak ili badem se  8 sati namoči u vodi, i nakon toga se izmiksa u finu kašu. Čaša vode se pomiješa sa 30g oraha. Ostavi se 2 sata da odstoji i nakon toga se propasira kroz sito. Na kraju se može zasladiti s medom.

Lješnjak se lakše probavlja od badema i oraha. Izvrstan je izvor energije. Sadrži oko 13% bjelančevina, 9% ugljikohidrata i 62% masnoća, većinom nezasićenih masnih kiselina. Isto tako sadrži oko 6g prehrambenih vlakana, vitamin B1, B2, B6, nijacin ili vitamin B3, folnu kiselinu - vitamin B9 i vitamin E kojeg sadrži čak oko 24mg na 100g.

Bogat je izvor magnezija, fosfora, željeza, kalcija i kalija. Od mikroelemenata sadrži mangan i cink. Kao i drugi orašasti plodovi skoro ne sadrži vitamin C i provitamin A te je siromašan ugljikohidratima. Zbog toga ga treba nadopuniti korištenjem u kombinaciji sa grožđicama, smokvama ili datulama.

Dr. Valnet, poznati francuski fitoterapeut preporuča koristiti lješnjake za prevenciju i liječenje bubrežnih kamenaca nastalih iz mokraćne kiseline. Redovna konzumacija lješnjaka - najbolje u toku doručka, pozitivno utječe na tijek i uspjeh liječenja.

Pogodan je za dijabetičare jer sadrži malo ugljikohidrata a ujedno je bogat izvor energije. Visok sadržaj vitamina E pomoći će nam kod problema s kosom i noktima te nas zaštiti od slobodnih radikala. Visok sadržaj željeza pomoći će nam kod anemije, a vitamini skupine B pozitivno djeluju na naš živčani sustav i kožu.

Ne zaboravite napraviti ukusnu smjesu lješnjaka s grožđicama, suhim smokvama, bademima i datulama koja će svakako biti ukusnija i zdravija od bilo kojeg kolača! Dobar tek!

Komentari